პროექტის გეგმა


სასწავლო პროექტის  გეგმა

             თემა: ოქროს კვეთა"- მათემატიკური ფორმულა ყველგან და ყველაფერში.

                                                     
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ლალი  ბიძინაშვილი
რაიონი
ახმეტა
სკოლა
სსიპ  ქალაქ ახმეტის  N1  საჯარო  სკოლა
ქალაქი
ქალაქი  ახმეტა
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
„ოქროს კვეთა"- მათემატიკური ფორმულა ყველგან და ყველაფერში.
თემის შინაარსი
მოსწავლეები  იყოფიან ჯგუფებად,  თითოეულ ჯგუფს   აქვს  წინასწარ შერჩეული თემა. ეს თემებია: „ოქროს კვეთა ხელოვნებაში და გეოგრაფიაში“,  „ოქროს კვეთა  ბუნებასა და ბიოლოგიაში“,  „ოქროს კვეთა არქიტექტურაში“, „ოქროს კვეთა  პოეზიასა და მუსიკაში“. მოსწავლეები აგროვებენ ინფორმაციას არჩეული თემების მიხედვით, ეცნობიან, აანალიზებენ. მოპოვებულ ინფორმაციას განათავსებენ საპრეზენტაციო  PowerPoint პროგრამაში, გააკეთებენ პრეზენტაციას, მასწავლებელი მოსწავლეების მიერ გაკეთებულ პრეზენტაციას განათავსებს ბლოგზე საბოლოო პროდუქტის სახით.
საგანი
მათემატიკა
დონე/კლასი  
საბაზო  საფეხური,   მეშვიდე კლასი, 
განხორციელების დროის ჩარჩო
2 კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
მათ. VII.5. მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულების ამოცნობა და გამოსახვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      მოცემული დამოკიდებულებისათვის თვისობრივად და რაოდენობრივად აღწერს, თუ რა გავლენას ახდენს ერთი სიდიდის ცვლილება მეორის მნიშვნელობაზე; მოყავს მუდმივი და არამუდმივი რაოდენობრივი ცვლილების მაგალითები ყოველდღიური ცხოვრებიდან;
მათ. VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      არქიტექტურისა და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში, ყოფითი დანიშნულების საგნებში ასახელებს მისთვის ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურებს ან მათ ნაწილებს;
მათ. VII.14. მოსწავლეს შეუძლია დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოპოვება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • განასხვავებს თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს, იყენებს მონაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (გაზომვა, დაკვირვება);
  • მოცემულ თემასთან დაკავშირებით სვამს კითხვებს, განსაზღვრავს რესპონდენტებს და მოიპოვებს საჭირო მონაცემებს;
  • მოცემული ამოცანისთვის დამოუკიდებლად გეგმავს და ატარებს სტატისტიკურ ექსპერიმენტს და აგროვებს მონაცემებს.

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
პროექტზე მუშაობისას  მოსწავლეს  უვითარდება კვლევითი, შემოქმედებითი, თანამშრომლობითი და კომუნიკაციური, ტრანსფერის  უნარ-ჩვევები.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა არის პროპორცია?
თემატური კითხვები
 რა  არის “ოქროს კვეთის“ პროპორცია?
 რას უდრის „ოქროს კვეთის“  შეფარდება?
შინაარსობრივი კითხვები
როგორ მიიღება ოქროს მართკუთხედი?
როგორ მიიღება ოქროს სამკუთხედი?
როგორ მიიღება ოქროს სპირალი?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ








იდეის გაცნობა, ჯგუფების  შექმნა,
ფუნქციების  გადანაწილება.
ვადების  განსაზღვრა.

პროექტის გეგმის ჩეკლისტი,
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა.
 საჭირო  მასალის  მოგროვება, ჩანაწერების გაკეთება, მოძიებული მასალის  განხილვა ჯგუფებში,

შეჯამება, რეფლექსია.
ცალკეულ ჯგუფებში შუალედური შეფასება მასწავლებლის მიერ და თვითშეფასება.
ჯგუფების მიერ მოპოვებული ინფორმაციის შეჯამება,  ანალიზი,
მოპოვებული ინფორმაციის წარმოდგენა საპრეზენტაციო PowerPoint პროგრამაში.

პროექტის პრეზენტაცია, 
 პროექტის  შეფასება და თვითშეფასება. 
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
   გონებრივი იერიშის  გზით დავადგენ რა ცოდნას ფლობს თიროეული მოსწავლე  მოცემულ თემასთან  დაკავშირებით.   შუალედური სამუშაოს შეფასებისთვის გამოვიყენებ  ჯგუფური მუშობის პრეზენტაციას. ჯგუფური მუშაობა ფასდება ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკით.  პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკის საშუალებით მოვახდენ შეფასებას და თვითშფასებას.   ხდება რეფლექსია . ბოლოს  ჯგუფები ახდენენ პროექტის  შეჯამებას,   მოგროვებული ინფორმაციის ანალიზს,   ხდება პროექტის  შეფასება ჯგუფების მიხედვით მასწავლებლის  მიერ და მოსწავლეთა ურთიერთშეფასება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
  • შეუძლია მონაცემების მოპოვება და მათი წარმოდგენა.
  • ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი პრობლემების გადასაჭრელად. 
§    მოზარდ ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი) განვითარება;
  •  წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურის  განვითარება.
  •  საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
  • იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით
  • სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება
  • პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
  • ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის        ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
  • ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
  • ტრანსფერის უნარი.

სასწავლო პროცედურები

     დასაწყისში   გონებრივი იერიშის დახმარებით ვარკვევ   რა იციან პროპორციის შესახებ,  ვაწვდი ინფორმაციას რომ „ოქროს  კვეთა“  ფართოდ გამოიყენება სხვადასხვა დარგში. მოსწავლეები არჩევან ოთხ თემას: 1.„ოქროს კვეთა“ არქიტექტურაში. 2. „ოქროს კვეთა“ ხელოვნებაში და გეოგრაფიაში.  3. „ოქროს კვეთა“ პოეზიასა და მუსიკაში.  4. „ოქროს კვეთა“ ბუნებასა  და ბიოლოგიაში.   პირველ ეტაპზე მოსწავლეები   იყოფიან ოთხ ჯგუფად. თითოელი ჯგუფი ირჩევს თემის  სათაურს.  ინაწილებენ როლებს ჯგუფებში.
   შემდეგ ეტაპზე ჯგუფები იწყებენ  მუშაობას,  თემის შესაბამისად იძიებენ ინფორმაციას ინტერნეტის საშუალებით, აკეთებენ ანალიზს და მოპოვებულ ინფორმაციას წარმოადგენენ საპრეზენტაციო PowerPoint  პროგრამაში.  
    ჯგუფიდან არჩეული პრეზენტატორები საზოგადოებას (მოსწავლეებს და მასწავლებლებს) წარუდგენენ პრეზენტაციას. მოსწავლეები  აკეთებენ დასკვნებს, ახდენენ თვითშეფასებას  შეფასების  რუბრიკის მიხედვით, ასევე მასწავლებელი ახდენს შეფასებას ასევე შეფასების რუბრიკის საშუალებით.



დიფერენცირებუ ლი სწავლება


სპეციალური საჭიროებები
  • ასეთი მოსწავლე აღნიშნულ კლასში არის ერთი. ჰქონდა მისი ცოდნის შესაბამისი დავალება. ჯგუფში მუშაობისას ეხმარება  მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლე.


არაქართულენოვან
მოსწავლეები
(მოსწავლეები,
რომლებისთვის
სწავლების ენა არ
არის მშობლიური)
ასეთი მოსწავლეები აღნიშნულ კლასში არ ირიცხებიან







მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
  • ასეთ მოსწავლეს მიეცეს შედარებით რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა  არჩეულ თემაზე, დაეხმაროს მის ჯგუფში მყოფ შედარებით დაბალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეებს.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები



 

ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 ვიდეოს დამუშავების პროგრამა
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
  PowerPoint პროგრამა.





ინვენტარი/მასალები
რვეული, საწერკალამი, კომპიუტერი, პროექტორი, Microsoft  Word, Microsoft PowerPoint

ინტერნეტრესურსები





სხვა რესურსები
  მათემატიკური ენციკლოპედია.


Комментариев нет:

Отправить комментарий